söndag 7 juni 2009

Resans mål!

Carl Axel Mattsson
Född 20090605
kl:03:12
Vikt: 4310 g
Längd: 53 cm


Skrållans resa har nått sitt mål...





lördag 6 juni 2009

Skrållans ankomst!



Sveriges Nationaldag och Gustavs namnsdag!

En fin dag att vakna upp till, vi firar att vår andra son föddes i går den 5 juni 2009 kl.03:12 på BB Stockholm. Allt har gått väldigt bra och vi känner enorm lycka över att ha fått en till fin och frisk son att älska lika mycket som Gustav.

Bilder på den nyfödda killen kommer...



måndag 1 juni 2009

Underbara sol!

Alla är så fantastiskt nöjda med den här helgen! Livet har varit sååå härligt och tänk att det nu är sommar...
Ja, alldeles förfärligt varmt, ingen vind och kokhett... Jag har vandrat in och ut och inte vetat vad jag ska ta mig till! Fy tusan vad jobbigt det är! Mina fötter, fotleder och vader är liksom ett, helt svullna och pulserande av vätska. Ledvärk i fingrarna och en mage som värsta ölkaggen! Det ser inte klokt ut, inga prinskorvar till tår utan mer kabanosser. Det gör ont också så det är riktigt synd om mig:(
Gick så finklädd jag kunde på lilla Mollys dop, i badtofflor. Vad gör man?
I dag tänker jag inte gå ut alls, sitter vid datorn och forskar i min nyupptäckta värld-facebook! Sedan ska jag gå upp och röjja i det som ska bli Skrållans rum, gå upp och ner för trappan, bära saker och fixa! Nu ska han ut...
Positiv? Ja, jag är väldigt glad att jag inte ska föda i augusti för sommarvärme och höggravid rimmar sååå illa!

Kram:)

fredag 29 maj 2009

Vecka 39



En sista bild på magen... Även om det slutar med att jag går över tiden så kommer inte magen att förevigas mer, det räcker nu!

Bilden är tagen i kväll i profil, den verkligen hänger ner för att visa att den är klar! Utan att jag tänkte på det så kom vaggan med i bakgrunden som ett fint litet tecken. Från magen till vaggan hoppas vi att Skrållan snart ska förflytta sig på ett lugnt och fint sätt. Vaggan är speciell, där låg jag själv för trettiofem år sedan och sov så gott!

torsdag 28 maj 2009

Shopping!

I går fick jag följa med Anna och Alice på utförsäljning av Peak kläder i frihamnen. Det kan man ju inte tacka nej till även om det kanske inte var optimalt för höggravida... En stor lagerlokal och kläder överallt, i kartonger på golvet och hängande efter alla väggar. Det var bara att prioritera och ge allt en stund... Slutligen var jag jättenöjd när jag löste ut mig i kassan. Det blev en fin höstjacka för mig som ska vara ute på promenader hela hösten, en hoodtröja så klart som jag redan går runt och myser i. En blus och ett linne som jag längtar till att få på mig och även ett par byxor och en piké till min man.:) Tänk att lite shopping kan göra människan så glad! I dag däremot får jag som vanligt tillbaka för att jag tog ut mig. Är jättetrött och har legat i sängen hela förmiddagen. Passar bra eftersom det regnar. Torsdag i dag, hörde ryktesvägen att i helgen är det dags att åka till Danderyd för ett besök på BB Stockholm, det ser jag fram emot!

28 grader varmt och sol utlovas inför pingsthelgen för er som inte tänker föda barn!

Ha det så skönt...



måndag 25 maj 2009

Måndagstankar!


Ja, i dag har jag ju verkligen inget att klaga över! I dag njuter jag av sol och lugn och ro... Ute är det fantastiskt väder, bara så ni vet alla som sitter inne vid skrivbordet! Jag försöker gå runt på tomten och flanera, inte göra en massa saker. Det är inte det lättaste som ni vet, ni som känner mig men jag tycker att jag lyckas rätt bra! Försöker att inte vara för mycket i solen för huden beter sig lite annorlunda som höggravid.

Vårt nya rum börjar ta form och i går kväll kom skrivbordet på plats. Det ser kanonbra ut men jag måste tänka vidare nu hur fortsättningen av den efterlängtade arbetsplatsen ska se ut. Måste komma på lite smarta lösningar.

12 dagar till Skrållans datum, tänk vad konstigt det känns att gå här och inte ha en aning om när "det" ska hända. Det är bara att acceptera en helt maktlös situation. Jag funderade just vad jag skulle göra om vattnet gick nu mitt på dagen. Får väl ringa en taxi i så fall eller skrika på någon granne som kör mig.


Den som väntar på något gott...

söndag 24 maj 2009

Förvandlingen!

Vårt lilla barn, Gustav lillkillen har genomgått någon slags förvandling under några få veckor. Det är säkert helt normalt för hans ålder.... Men för mig kom det så snabbt och jag är inte riktigt med på tåget än! Helt plötsligt har flera kompisar blivit riktiga polare här på gatan och Gustav drar på sig skorna och ropar i dörren " jag går ut och sparkar nu"... Sedan är han borta och vi ut och efter för att se att allt går bra och rätt till. Det gör det så klart för det allra mesta och han vet reglerna rätt bra. Så klart blir det tydligt att om man är med kompisar så kan man tänja på gränserna lite lättare... Det innebär många "duster" här hemma då vi får förklara varför det är så och varför det är si... Till svar får vi den fantastiska kommentaren "jag vill inte prata med er" och sedan går han och sätter sig under skänken i rummet och tjurar. Härligt, 3,5 och redo för att bli en fri individ med egna värderingar och många viljor! Det sköna är att många andra stunder är han den han alltid har varit, otroligt klok och mysig och så klart mammas och pappas lilla älskling!

Puss Gustav!